سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وقتی که به دعا نویسی مراجعه میکنیم چهار تا برگه که روی انها نوشته شده (نمرود فلان شود و یا شمر دود شود و از این طور چیزها و باید هر روز یکی از برگه ها را بسوزانیم . آیا این کار سحر است؟ و کلا دعا نویسی را کاملا شرح دهید که درست است یا نه

پاسخ: در پاسخ به نکاتی توجه کنید :
1. این امور از خرافات محسوب می شود و پایه و اساسی ندارد و به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و نباید سراغ چنین افرادی که نوعا بی سواد و دروغگو و شیاد هستند رفت .
2. بدون شک تأثیر دعا در تغییر سرنوشت انسان به عنوان یکی از عوامل معنوی، امرى مسلم و حتمى است؛ چه خود انسان دعا کند و یا دیگرى را شفیع در دعا قرار دهد. ولى باید به افراد قابل اعتماد مراجعه کرد و از کسانى که به دنبال شهرت و سودجویى نیستند بهره گرفت.
3.بدون تردید آیات قرآن و دعا تاثیر خاص خود را دارند و می توان به اذن الهی در موارد گوناگون از آنها بهره برد. البته باید گفت استفاده از این دعاها نیاز به رمال و دعا نویس ندارد هر کسی می تواند آیات قرانی مثل آیه الکرسی را بخواند و یا بنویسد و همراه داشته باشد و از آثار آن برخوردار باشد ، مانند کسی که بسم الله می گفت و بر روی آب راه می رفت. دعاهای قرآنی شفای هر درد و رافع هر مشکل است. ولی عده ای از جهالت مردم سوء استفاده می کنند و با نوشتن خطوط کج و معوج مردم را فریب می دهند و جیب آنها را خالی می کنند و به تصور نوشتن دعاها مردم را سر کار می گذارند که باید مواظب بود.
باید دعاها و اذکار را از منابع معتبر گرفت و بسیاری از سایت هایی که در این مورد می باشند معتبر و قابل اعتماد نمی باشند. ذکر ها و دستورات فراوانی در کتاب های معتبر مانند مفاتیح الجنان و نیز حواشی آن وجود دارد که مورد اعتماد و مجرب است .
4. رجوع به دعانویس ها در سنت و سیره پیامبر(ص) و امامان(ع) نبوده و بزرگان دین هیچگونه توصیه ای در این باره ندارند، لذا بهترین روش برای رفع مشکلات هم تعقل و تدبیر شخصی و هم مشورت با خردمندان و توکل بر خدا و پرداخت صدقه و خواندن دعاهای معتبر است. گفتنی است اگر خود انسان و یا فرد دعانویس از کتاب های معتبر دعای مستند که از طریق معصومین وارد شده است انتخاب کنند اشکال ندارد.
5. بسیارى بلکه اکثر قریب به اتفاق کسانى که امروزه طالع‏بینى یا فال‏بینى و دعا نویسی مى‏کنند مدعیان دروغگویند و براساس حدس و تخمین چیزهایى مى‏گویند و مراجعه به آنان وجه درستى ندارد. پس اعتقاد به پیش بینی جزمی و قطعی آینده به طور مستقل و با صرف نظر از اراده و مشیت خداوند و بدون مؤثر دانستن خداوند شرعا جایز نیست و نیز بیشتر مدعیان طالع بینی و پیش بینی آینده افرادی دروغگو و فرصت طلب هستند و هدفشان دکان باز کردن و سرکیسه کردن مردم است. بنابراین نباید حرف مدعیان طالع بینی و دعانویسان و افرادی از این قبیل را باور کرد و به جای تدبیر و تعقل و اندیشه و به کارگیری نیروها و استعدادهای خداداد و توکل بر خداوند و استمداد از عنایت ها و نیروی بیکران او و توسل به اولیای پاک او، به حرف افرادی که نیت و هدفشان یا مشخص نیست و یا به فکر فریب دادن و مشغول کردن ذهن مردم با حرف های بی اساس و نامربوط و مشتی اوهام و تخیلات می باشند، گوش فرا داد و بدون دلیل اسباب نگرانی یا شادی بی مورد و موهوم را برای خود ایجاد کرد.
6. البته توجه داشته باشید که کم نیستد افراد وارسته و اهل دل و معرفتی که به طور یقین دعاى آنان و نفوذ کلام آنان تأثیر ویژه‏اى دارد اما یافتن انها نیازمند تحقیق و دقت است .


اولین دیدگاه را شما بگذارید آرامش و شادزیستن ،

 گامها و...   

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

لوگوی دوستان



ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ