سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخاطرخدازندگی کردن یعنی چی؟تمرین کردم اما2ساعت بیشترنشده!خیلی کارا هست که انجامش میدیم اماخاطرخدایی درکارنیست مث روشن کردن کولر!!

 زÙ?دگÛ?.jpgبخاطر خدا، یعنی اعمال وکارهایی که انجام می دهد رنگ خدایی داشته باشد وبه عبارت دیگر هرکاری که می کند یا واجب باشد ویا مستحب وحتی مباح را تبدیل به مستحب کند! روشن کردن کولرنیز می تواند رنگ خدایی بگیرد ، اگر غایت ونهایت کارها، برای خدا وبه خاطر خدا باشد روشن کردن کولر ویا ماشین لباس شویی ویا تعمیر کردن ویاحتی درست کردن آن هم با توجه به هدف وغایت کار، رنگ خدایی می گیرد !

کولر را روشن می کند برای آنکه بتواند مثلا عبادت بهتری انجام دهد ویا بهتر درس بخواند وفراغ خاطری پیدا کند تا بتواند اعمال دیگر ومهمترش را به درستی وباکیفیت بالاتری انجام دهد.

توضیح بیشتر :درسوره بقرة/138 می فرماید «صبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنْ اللَّهِ صِبْغَةً» صبغه، یعنی کارهایتان را رنگ خدایی بدهید. اگر کسی خدایی بشود (یعنی صبغه الله) رنگ خدا را داشته باشد، بهترین رنگ را دارد (صباغ یعنی رنگرز)،

در قرآن رنگ الهی را به گونه های دیگر نیز آورده مانند : « فی سبیل الله» ویا خیلی داریم «ابْتِغَاءَ مَرْضَاةِ اللَّهِ» البقرة/207 ویا برای خدا «لِوَجْهِ اللَّهِ» الإنسان/9 و برعکس آن حدود دویست مرتبه توی قرآن داریم «دُونِ اللَّهِ» البقرة/23 غیر خدا، سؤال این است که چرا صدها بار توی جاده دین می‌گوید راه خدا ، رضای خدا، وجه خدا، حدود دویست بار هم می‌گوید غیر خدا نروید، به غیر خدا نروید، چه مسئله‌ای است که توی قرآن حدود دویست مرتبه می فرماید به سمت خدا برو وحدود دویست مرتبه می‌گوید به سمت غیر خدا نرو، چیه؟ دویست تا تابلو، مگر این جاده چقدر خطرناک است؟ چون انسان همیشه سراغ غیر خدا می‌رود!

دانشجویی که برای خدا درس نخوانده، عقده‌ای می‌شود می‌گوید ما فوق لیسانس هستیم جمهوری اسلامی برای ما هیچ کاری نکرده، آقا! جمهوری اسلامی پول خرج تو کرده باسوادت کرده، حالا می‌گوید نه، هم باسوادم کند هم کولم کند! ، اگر بنده درس بخوانم که به من بگویند آیت الله، همین که دیدم به آنشخص، آیت الله می‌گویند وبه من آیت الله نمی‌گویندعقده‌ای بشوم ! اما اگر کسی برای خدا درس خواند حالا برایش صلوات بفرستند یا نفرستند به او کار بدهند یا ندهند ، امام جمعه بشود یا نشود ، رأی بیاورد یا نیاورد برایش مهم نیست .

اگر با خدا معامله کردیم از هیچکس توقع نداریم و همیشه با مردم رفیق هستیم. مثل کسی که ازدواج کند برای خدا، کسی اگر ازدواج کند برای خدا ،که خدایا من جوان هستم نیاز به همسر دارم وچون این آقا، بنده خوبی برای خدا بود ،اهل نماز بود ، اهل تقوی بود کمالات الهی را داشت من با این ازدواج کردم، اگر برای خدا ازدواج کنی این ازدواج دائمی است، اما اگر برای ماشین سوپر دولوکسش ازداوج کردی تا ماشین می‌افتد توی دره می‌گویی یالله طلاق بده، من تورا نمی خواهم، چون ازدواج من با توبرای ماشین بود نه برای خدا وقتی ماشین رد شد ؛ازدواج هم رد می شود . . .

یا دختری را گرفته‌ای بخاطر اینکه شکل او خوش قیافه است تا این دختر تب می‌کند می‌گویی من یک زن دیگر می‌خواهم، یعنی اگر برای شکل بود شکل برگشت تو هم برمی گردی برای ماشین بود ماشین رفت تو هم می‌روی، اما اگر چیزی برای خدا شد ، هیچوقت تاریخ مصرف آن تمام نمی‌شود . عروس را بخاطر شکلش دوست دارند همین که عروس پیر شد دیگر علاقـة قبلی وجود ندارد، حدیث داریم اگر همسری را برای پول و شکلش بگیرید خدا هر دو را ، از تو می‌گیرد چون پول می‌رود شکل هم می‌رود اما اگر ازدواج برای خدا بود همیشه می‌ماند.

مردم امام حسین(علیه السلام) را برای خدا دوست دارند تا حالا عشق مردم از امام حسین(علیه السلام) کم نشده ،(صبغه الله) یعنی رنگ خدایی ، رنگ خدایی همیشه می‌ماند ،حسین(علیه السلام) تکه تکه شد اما به اهدافش رسید، چون امام حسین(علیه السلام)به قیامش رنگ الهی زده بود ،هدفش این بود من می‌خواهم نهی از منکر کنم و حکومت و رژیم بنی امیه منکرهستند وجود یزید منکر است من باید تکه تکه بشوم اما این رژیم را واژگون کنم بالاخره امام حسین(علیه السلام) رژیم بنی امیه را واژگون کرد امام حسین(علیه السلام) پیروز شد، پیروز معنایش این نیست که توی جنگ پیروز شویم ممکن است انسان توی جنگ شهید بشود، صدام خیلی از بچه‌های ما را کشت اما بالاخره جمهوری اسلامی پیروز شد پیروزی این نیست که ما کشته نشویم پیروزی این است که ما به اهدافمان برسیم هر که به هدفش رسید پیروز است . ممکن است انسان گریه کند به هدفش برسد شما در خانـه خدا گریه می‌کنی اما حاجتت را می‌گیری هر کس به آرزویش رسید پیروز است.

(صبغه الله) آیـة قرآن است یعنی رنگ خدا، امام صادق فرمود: («صبغ المؤمنین بالولایه فی المیثاق »ـ خداوند مؤمنین را در زمان میثاق به ولایت رنگ‌آمیزی کرده بود)، امام علی(علیه السلام) فرمود صبغه الله ما هستیم.(اصول کافی ج 1 ص 350) یعنی خط رهبری گم نشود یعنی اهل بیت را فراموش نکنیم . باقی چیزها می‌پرد ورنگ خدایی می ماند.

چقدر به عشق سردار قادسیه جوانهای عراقی آمدند کشته شدند صدام کو؟ معاونانش کو؟ وزرا کو؟ جوانها چی؟ الان ویلچری ما با ویلچری عراق هر دو روی ویلچر نشسته‌اند این دست داده آن هم دست داده این پا داده آن هم پا داده این نخاعی است آن هم نخاعی است اما نخاعی ایران می‌گوید ما که قصد حمله نداشتیم صدام به ما حمله کرد ،دفاع از دین وطن ناموس واجب است امام خمینی فرمود دفاع واجب است ما رفتیم برای انجام واجب الان هم توی ماشین نشسته‌ایم توی ویلچر نشسته‌ایم آرام است، یعنی با خودش حساب می‌کند.

اما ویلچری‌های صدام می‌گویند چه؟ ما برای چی به صدام کمک کردیم؟ صدام هوسش گرفت سردار قادسیه بشود آمریکا می‌گفت به تو کمک می‌کنم، شوروی می‌گفت کمکت می‌کنم، غرب هم گفت که به تو کمک می‌کنم، کشورهای خلیج هم گفتند که به تو کمک می‌کنیم، او بخاطر اینکه سردار قادسیه شود ما را فرستاد جبهه ما الان با کی حساب کنیم؟ کو صدام، هیچی.

قرآن می‌فرماید «إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ» ،ألم یعنی درد، اگر شما درد می‌کشید «فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُونَ» النساء/104 دشمنان شما هم توی ویلچر نشسته‌اند آنها هم درد می‌کشند منتهی «وَتَرْجُونَ مِنْ اللَّهِ مَا لَا یَرْجُونَ» النساء/104 شما خدا دارید آنها خدا ندارند .

امام حسین(علیه السلام) در دعای عرفه می‌فرماید: خدایا هر که تو را دارد چه ندارد؟ (ماذا فقد ما وجدک) هر که تو را دارد چی ندارد و هر که تو را ندارد چی دارد؟ یوسف توی چاه هیچی نداشت خدا داشت برادران یوسف بیرون چاه همه چیزی داشتند خدا نداشتند و بالاخره برادرها سقوط کردند یوسف درخشید امام حسین(علیه السلام) زیر سم اسب هیچی نداشت و حکومت بنی امیه و یزید همه چیزی داشتند بالاخره امام حسین(علیه السلام) درخشید بنی امیه محو شد. هر که خدا دارد همه چیزی دارد هر که خدا ندارد هیچی ندارد این جملـة امام حسین(علیه السلام) است .

امام علی(علیه السلام) می‌فرماید رنگ خدایی یعنی کارهایتان را رنگ معنوی به آن بدهید رنگ مردم پاک می‌شود شما تخم مرغ را که رنگ می‌کنید یک خورده با آب دهان به آن دست بمالی پاک می‌شود چون شما رنگ کرده‌ای رنگ خلق پاک می‌شود اما رنگ خالق نه ، خدا هم ،دم طاووس را رنگ کرده شما آب همـة اقیانوسها را شیلنگ بگیر به دم طاووس همـة اقیانوسها را به دم طاووس بگیری دم طاووس پاک نمی‌شود تخم مرغ را که شما رنگ کرده‌ای با آب دهان پاک می‌شود طاووس را که خدا رنگ کرد رنگش تا ابد پاک نمی‌شود ،می‌گوید اگر می‌خواهید پاک نشوید رنگ الهی داشته باشید(ما عندکم ینفد) آنچه رنگ شماست می‌رود.

یک کسی حجاب دارد چرا حجاب داری؟ برای رضای خدا، این حجابش تا ابد می‌ماند روز قیامت هم ثواب می‌برد یکی وضع حجابش بد است برای چی؟ دلم می‌خواهد این جوان خوشش بیاید دلم می‌خواهد بگویم من روشنفکر هستم چه روشنفکری؟ یک کسی قیافه‌اش را درست می‌کند خودش را حفظ می‌کند این آهنگ را گوش نمی‌دهد این غذا را نمی‌خورد با این آدم نمی‌نشیند این امضای ناحق را نمی‌کند تمام اینهایی که رنگ الهی هستند می‌مانند لحظـة مرگ خوشحالند تا ابدیت هم خوشحالند


اولین دیدگاه را شما بگذارید ریا و اخلاص ،

 گامها و...   

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

لوگوی دوستان



ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ