سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موعظتى براى عالمان دین :

و بباید دانست که مشکل ترین امور و سخت ترین چیزها دین دارى در لباس اهل علم و زهد و تقوى است ، حفظ قلب نمودن است در این طریقه . و از این جهت است که اگر کسى در این طبقه به وظایف خود عمل کند و با اخلاص نیّت وارد این مرحله شود و گلیم خود را از آب بیرون کشد و پس از اصلاح خود به اصلاح دیگران پردازد و نگهدارى از ایتام آل رسول نماید، چنین شخصى از زمره ی مقرّبین و سابقین به شمار آید. چنان چه حضرت صادق علیه السّلام در خصوص چهار نفر حواریّین حضرت باقر علیه السّلام چنین تعبیر فرمود. و در وسائل از رجال کشى، سند به ابى عبیده الحذا رساند قال : سمعت ابا عبدالله علیه السّلام یقول : زراره و محمّد بن مسلم و ابوبصیر و برید من الّذین قال الله تعالى : وَ السَّابِقوُنَ السَّابِقُون . اُولئِکَ المُقَرَّبُون ( وسائل الشّیعه ، ج 18، ص 85 ، ص 105 )
و احادیث در این مقوله بسیار است و فضیلت اهل علم بیش از آن است که در حوصله بیان آید، و درباره ی آن ها حدیث منقول از رسول اکرم صلّى الله علیه وآله کفایت مى کند : من جاءه الموت و هو یطلب العلم لیحیى به الاسلام کان بینه و بین الانبیا درجه واحدة فى الجنّه. ( سنن دارمى ، ج 1، ص 100 )
کسى که بیاید او را مرگ در صورتى که براى زنده کردن اسلام علم طلب کند ، در بهشت مقام او با مقام پیغمبران یک درجه بیش فاصله ندارد.
و پس از این إن شاء الله ذکرى از فضیلت آنان پیش مى آید و اگر


اولین دیدگاه را شما بگذارید نصایح اخلاقی ،

 گامها و...   

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

لوگوی دوستان



ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ